Hei, alle sammen!
I lys av en klage offentlig på Facebook fra en av våre beboere så tok vi kontakt med Telia for å undersøke klagen. I lys av å være åpne og transparente ønsket vi å poste svaret fra Telia i samme tråd, men den hadde dessverre beboeren selv slettet, derfor tenkte vi det var fornuftig å svare i en egen tråd.
Vår kontaktperson i Telia skriver følgende:
«Jeg er ikke informert om at det er noen felles feil, eller kjent feil på svitsj i Furulia BRL.
Jeg har sett på kunde i Jupiterveien xx. Kunden har hatt følgende service besøk, med kommentar fra servicetekniker;
12.10.2020 – Først ingen hjemme, ikke noe svar på tlf. Mens tek ventet, ringte kunde tilbake.
Kunde kunne fortelle at det på Lørdag hadde vært noen fra Get i hovedskapet og rettet feil. Kunde kunne fortelle at alt virket nå
19.10.2020 Her var vegg kontakt røsket løs av vegg og lå på gulvet sammen med onu.
Fiber var veldig bøyd og hadde mye lystap. Festet dette på vegg igjen og fikk fiber skikkelig på plass inne i veggkontakt igjen. Alt online nå. Gode lyssignaler på fiber
(Kunde ble fakturert serviceutrykning kr. 999,-)
04.05.2021 Dårlig kontakt i DKT MediaConverter. Ordnet dette og alt ok
28.04.2022 Alt online hos kunde nå, men klager på at det har vært ustabilt signal lenge. Har byttet alt utstyr som avtalt.
Kundens fibermodem er online.
Jeg ser i wifi verktøyet at kunden har mange enheter (mobil, nettbret, etc) tilkoblet Wifi 2,4 Ghz frekvensbåndet, anbefaler kunde å bruke Wifi SSID UTEN 2G i nettverksnavnet, da vil kunden være tilkoblet på Wifi 5 Ghz frekvensbåndet.»
Status Furulia BRL øvrige kunde henvendelser til Telia Kundeservice
Siste 3 mnd er det følgende tekniske henvendelser loggført (tar ikke med fakturaspørsmål, spørsmål om kanaler/streamingtjenester, etc.)
- Mistet nettverk, holder på med oppussing, mistenker fiberkabelbrudd. Kunden ringer tilbake for å avbestille tekniker siden nettet er tilbake. Online OK.
- Kunde kommer ikke på nett. Reboot, OK ifølge kunde (gjelder 5 kunder)
- Ikke nett, får ikke kontakt med Mediaconverter. Avtalt service besøk. (gjelder 2 kunder)
- Wifi, kunden bruker egen Asus router. Resatt begge bokser, OK.
Jeg ser ikke at det er noen felles-feil i Furulia BRL, kun 2 adresser som er offline. Dette er ikke adresser som er ved siden av hverandre, så trolig ikke felles årsak.»
Vi har kun anonymisert dataene slik at det er ok å dele informasjonen, f.eks. fjernet adresser, kjønn o.l.